Упражнения на местоимения (с ответами)
1. Заполните пропуски подходящими личными местоимениями.
Н-р: John drinks apple juice because … likes … . (Джон пьет яблочный сок, потому что … любит … .) – John drinks apple juice because he likes it. (Джон пьет яблочный сок, потому что он любит его .)
- My uncle has a new car, but … doesn’t drive … .
- Anna has three sons. … often goes skiing with … in winter.
- That’s my notebook. I want to have … back, please?
- Sara’s teacher is Mr.Bond. … likes … very much.
- Kate lives near her parents. … visits … at weekends.
- Tom buys a newspaper every morning and … reads … in the bus.
- This is a photo of … and my friends.
- Mary and I finish our work at 5 p.m. Then … have dinner in a pub.
- Where is Jane? Have you seen …?
- Peter and I are going to the night club. Let’s go with … .
2. Поставьте указательное местоимение this или these . Переведите предложения.
- Jack, … is my wife. And … are my children.
- How much are … roses?
- I don’t like … magazine.
- Sam, take … suitcases into the car.
- … test is very difficult.
- Is … spoon yours? And are … plates yours too?
3. Поставьте указательное местоимение that или those . Переведите предложения.
- Do you know … singer?
- How much are … teapots?
- Is … your sister over there?
- Look at … wonderful birds!
- Are … shoes yours?
- Do you see … strange house?
4. Преобразуйте предложения с притяжательными местоимениями по образцу.
Н-р: It’s our college. (Это наш колледж.) – The college is ours . (Колледж наш.)
- It’s my wallet. (Это мой бумажник.)
- This is our present. (Это наш подарок.)
- They are her sunglasses. (Это ее солнечные очки.)
- It’s his bike. (Это его байк.)
- These are your jeans. (Это твои джинсы.)
- They are their train tickets. (Это их билеты на поезд.)
- These are my trainers. (Это мои кроссовки.)
- They are her children. (Это ее дети.)
5. Поставьте верное неопределенное местоимение.
- We haven’t got … (some/any/no) toilet paper.
- I am going to buy … (some/any/something) olive oil for the salad.
- Is there … (some/any/anything) petrol in our car?
- Sorry. We don’t have … (some/any/no) free time now.
- Would you like … (something/anything/nothing) to drink?
- Is there … (somebody/anybody/everybody) in the house?
- You can wish … (something/anything/nothing) you want on your birthday.
- … (somebody/everybody/nobody) knows that two plus two is four.
- Does … (someone/anyone/nobody) know the name of this film?
- It’s very cold here, so … (somebody/anybody/nobody) wants an ice-cream.
- … (somebody/anybody/everybody) phoned you while you were in the bathroom.
- Your face seems familiar to me. Have I seen you … (somewhere/anywhere/nowhere) before?
- The café is closed. Can we eat … (somewhere/anywhere/nowhere) else?
- What would you like for dessert? — … (something/anything/nothing). I don’t mind.
- It was raining cats and dogs. … (somebody/anybody/nobody) was outside.
6. Переведите предложения, обращая внимание на возвратные местоимения.
- I devoted myself to painting.
- Make yourselves comfortable and help yourselves to the biscuits.
- He found himself alone in a deep forest.
- John defended himself with all his might.
- Anna herself knitted a sweater.
Ответы:
- he – it (У моего дяди новая машина, но он ее не водит.)
- she – them (У Анны трое сыновей. Она часто катается с ними на лыжах зимой.)
- it (Это мой ноутбук. Я хочу его забрать обратно.)
- she – him (Учитель Сары – мистер Бонд. Она его очень любит.)
- she – them (Кэйт живет рядом с родителями. Она навещает их по выходным.)
- he – it (Том покупает газету каждое утро, и он читает ее в автобусе.)
- me (Это фото меня и моих друзей.)
- we (Мэри и я заканчиваем работу в 5 вечера. Затем мы ужинаем в пабе.)
- her (Где Джейн? Ты видел ее?)
- us (Питер и я идем в ночной клуб. Пойдем с нами.)
- this – these (Джэк, это моя жена. А это мои дети.)
- these (Сколько стоят эти розы?)
- this (Мне не нравится этот журнал.)
- these (Сэм, забери эти чемоданы в машину.)
- this (Этот тест очень сложный.)
- this – these (Эта ложка ваша? А эти тарелки тоже ваши?)
- that (Ты знаешь того певца?)
- those (Сколько стоят те чайники?)
- that (Это твоя сестра вон там?)
- those (Посмотри на тех удивительных птиц!)
- those (Те туфли твои?)
- that (Ты видишь тот странный дом?)
- The wallet is mine .
- The present is ours .
- The sunglasses are hers .
- The bike is his.
- The jeans are yours .
- The train tickets are theirs.
- The trainers are mine.
- The children are hers .
- any (У нас нет никакой туалетной бумаги.)
- some (Я хочу купить немного оливкового масла для салата.)
- any (В нашей машине есть немного бензина?)
- any (Извини. У нас совсем нет свободного времени сейчас.)
- something (Хочешь что-нибудь попить?)
- anybody (В доме есть кто-нибудь?)
- anything (Ты можешь пожелать все что угодно в свой день рождения.)
- everybody (Все знают, что два плюс два – это четыре.)
- anyone (Кто-нибудь знает название этого фильма?)
- nobody (Здесь очень холодно, поэтому никто не хочет мороженого.)
- somebody (Кто-то звонил тебе, пока ты был в ванной.)
- somewhere (Ваше лицо кажется мне знакомым. Я видела вас где-то раньше?)
- somewhere (Кафе закрыто. Мы можем поесть где-нибудь еще?)
- anything (Что ты будешь на десерт? – Что угодно. Мне все равно.)
- nobody (Шел дождь как из ведра. На улице никого не было.)
- Я посвятила себя живописи.
- Устраивайтесь поудобнее и угощайтесь печеньем.
- Он очутился один в глубоком лесу.
- Джон защищался изо всех сил.
- Анна сама связала свитер.
Источник
Grammar. Упражнения. Местоимения в английском языке
тест по английскому языку (5 класс) по теме
Комплекс упражнений для отработки всех видов местоимений в английском языке для учеников 5-6 класса.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
mestoimeniya_uprazhneniya.doc | 35 КБ |
Предварительный просмотр:
Задания для 5-6 класса для отработки темы по грамматике
«Местоимения в английском языке»
- (He, she, it) is a flower.
- My granny lives in a country. I go to (her, she, them) on holidays.
- My parents are doctors. (He, they, them) work in a hospital.
- (She, I, he) love my mom.
- I have a brother. Sometimes I ask (her, he, him) to help me.
- (Them, they, it) are going to school at the moment.
- (He, she, you) study very well.
- My dad has a car. (Her, he, his) car is red. (Their, them, they) house is quite big.
- I have a boat. The boat is (my, mine, their).
- I like (your, him, it) answer more than (me, its, theirs).
- (My, mine, your) dog wails (his, her, its) tail when I come from school.
- We live in a small town. (Our, his, ours) town is very nice.
- She wears (their, her, his) dress to school every day.
- (That, this) is our house and (that, this) is theirs.
- (This, these) are books.
- (This, these) is a red ball and (this, that) is a yellow ball.
- (That, these) is a cat and (those, this) are mice.
- I like (this, these) flowers!
- (That, those) pictures are very beautiful.
- They live in (these, this) country.
- I do my homework all by (himself, herself, myself).
- They plan their vacation (ourselves, myself, themselves).
- We are going to the sea (themselves, himself, ourselves).
- My dad built this house (himself, herself, ourselves).
- This dog found (herself, himself, itself) a place under the bench.
- Yesterday she had a birthday. She bought (herself, itself, ourselves) earrings as a present.
- You should plan your life (yourself, himself, yourselves).
- (He, I, me) have got a friend.
- (Her, his, him) name is Pete.
- (We, he, I) love travelling to different countries (himself, ourselves, itself).
- (They, he, it) go to school.
- (Him, her, their) school is near (me, mine, myself).
- (These, this) is a box. (It, she, he) is (ourselves, mine, her) present.
- Where did (you, his, it) buy (that, this, those) shoes?
- (It, this, these) ball is (he, his, myself) and (they, these, this) are (theirs, her, its).
- (This, he, these) is (him, ours, our) house.
- (He, we, they) built (him, her, it) (them, ourselves, their)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Отдавая должное проведенным исследованиям в области категории залога, нельзя не признать настоятельную необходимость ее дальнейшего исследования в английском языке. Учитывая важность проводимой .
местоимения в английском языке.
Обучающая презентация «Притяжательные местоимения в английском языке».
4 теста для отработки неопределенных местоимений.
Это дополнительный , вспомогательный грамматический материал по теме «Местоимения в английском языке».
Предлагаю Вашему вниманию материал, который поможет отработать согласование местоимений в английском языке. Данные упражнения помогут отработать навык в рамках данной темы.
quot;Коротко о главном» по теме «Местоимения в английском языке".
Источник
Упражнения «Личные местоимения» (с ответами)
1. Напишите личные местоимения (he, she, it, they ), заменяющие существительные.
Н-р: a strawberry (клубника) – it ; balls (мячи) – they .
- cheese 11. a fox
- stars 12. people
- Robert 13. policemen
- grandmother 14. a post-office
- a newspaper 15. a son
- teeth 16. a wife
- a tooth 17. weather
- petrol 18. a king
- Julia 19. animals
- toys 20. a horse
2. Заполните пропуски личными местоимениями (I, we, you, he, she, it, they, me, us, him, her, them).
Н-р: My teacher is very nice. Ilike… (Мой учитель очень хороший. Я люблю ….) – I like him .(Я люблю его .)
- I work for my mother. I help … in the shop. And she gives … some money. (Я работаю со своей мамой. Я помогаю … в магазине. И она дает … немного денег.)
- We have two dogs. We often take … for a walk. We also take a ball and our dogs like to play with … (У нас две собаки. Мы часто берем … на прогулку. Мы также берем мяч, и наши собаки любят играть с …)
- My brother works at the hospital. … is a doctor. (Мой брат работает в больнице. … доктор.)
- My favorite subject is History. … is very exciting. (Мой любимый предмет – история. … очень увлекательна.)
- Tom is a good lawyer. Do you know …? (Том – хороший адвокат. Ты знаешь … ?)
- Look at her. … is so beautiful! (Посмотри на нее. … такая красивая!)
- Where is my notebook? I can’t find … . (Где мой ноутбук? Я не могу … найти.)
- We are going to the beach. You can join … (Мы идем на пляж. Ты можешь присоединиться к …)
- I like Kate’s hair. … is so thick and long. (Мне нравятся Катины волосы. … такие густые и длинные.)
- These are my souvenirs. … bought … in England. (Это мои сувениры. … купил … в Англии.)
3. Замените подчеркнутые слова личными местоимениями.
Н-р: I saw Bob yesterday, but Bob didn’t see me. – I saw him yesterday, but he didn’t see me. (Я видела его вчера, но он не видел меня.)
- Jack and I met Samantha. Samantha gave Jack and me a letter for you. Take the letter .
- Den and Mike are leaving for New York. I am driving Den and Mike to the airport.
- I’m calling Alex. I haven’t seen Alex for ages. And Alex isn’t at school.
- Let’s go to the library with Peter and me . Peter and I need some books in Japanese.
- Here is our cat Felix. Felix is hungry. I will feed Felix .
Ответы:
- it (сыр) 11. it (лиса)
- they (звезды) 12. they (люди)
- he (Роберт) 13. they (полицейские)
- she (бабушка) 14. it (почтовое отделение)
- it (газета) 15. he (сын)
- they (зубы) 16. she (жена)
- it (зуб) 17. it (погода)
- it (бензин) 18. he (король)
- she (Джулия) 19. they (животные)
- they (игрушки) 20. it (лошадь)
- I help her in the shop. And she gives me some money. (Я помогаю ей в магазине. И она дает мне немного денег.)
- We often take them for a walk. We also take a ball and our dogs like to play with it . (Мы часто берем их на прогулку. Мы также берем мяч, и наши собаки любят играть с ним .)
- He is a doctor. ( Он доктор.)
- It is very exciting. ( Она очень увлекательна.)
- Do you know him ? (Ты знаешь его ?)
- She is so beautiful! ( Она такая красивая!)
- I can’t find it . (Я не могу его найти.)
- You can join us . (Ты можешь присоединиться к нам .)
- It is so thick and long. ( Они такие густые и длинные.) (hair –исключение.)
- I bought them in England. ( Я купил их в Англии.)
- We met Samantha. She gave us a letter for you. Take it . ( Мы встретили Саманту. Она дала нам письмо для тебя. Возьми его .)
- They are leaving for New York. I am driving them to the airport. ( Они уезжают в Нью-Йорк. Я отвезу их в аэропорт.)
- I’m calling Alex. I haven’t seen him for ages. And he isn’t at school. (Я звоню Алексу. Я не видел его вечность. И он отсутствует в школе.)
- Let’s go to the library with us . We need some books in Japanese. (Пойдем в библиотеку с нами . Мы ищем кое-какие книги на японском.)
- Here is our cat Felix. It is hungry. I will feed it . (Вот наш кот Феликс. Он голоден. Я покормлю его. )
Источник